Site Loader

Czy instytucje kultury przyczyniają się do rozwoju dzieci ze spektrum autyzmu?

Jak podkreśla Fundacja Synapsis działająca na rzecz dzieci i dorosłych z autyzmem dane z 2009 roku wskazują, że około 0,6% (5 milionów osób) populacji Unii Europejskiej jest dotknięta autyzmem. W Polsce odsetek osób z autyzmem wynosi około 30 tysięcy osób.
Niezwykle ważne jest nie tylko prawidłowe rozpoznanie spektrum autyzmu, ale również dalsza praca z dzieckiem, uczniem oraz dbałość o jego rozwój i poszerzanie horyzontów. Wychodząc naprzeciw tym zadaniom POLIN – Muzeum Historii Żydów Polskich (Warszawa) organizuje już 7 kwietnia 2019 roku wydarzenie pn.: „Poranne Ptaszki”, podczas którego dzieci ze spektrum autyzmu i ich bliscy będą mogli nieodpłatnie zwiedzić wystawę pn.: „W Polsce króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości”. Wystawa ma na celu przekazanie dzieciom wiedzy na temat roli obywateli w tworzeniu państwa i ukazanie roli, jaką w tym procesie każde z nich odgrywa. Wystawa stanowi jednocześnie pełną atrakcji przestrzeń twórczych działań, które aktywizują, angażują i pobudzają wyobraźnię dzieci dzięki grom i zabawom. Więcej na ten temat możecie Państwo przeczytać na stronie POLIN – Muzeum Historii Żydów Polskich.

Możecie się Państwo również zapoznać z informacjami na temat konferencji pn.: „Dyrektor Liderem – rozwój myślenia społecznego i emocjonalności uczniów ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera – chcę wiedzieć jak je zapewnić w mojej placówce!”, oraz z relacją z przebiegu konferencji.

 

Autor wpisu: Ewelina Kaleta