Czy roboty zdominują edukację?
Podczas ubiegłorocznego Światowego Forum Ekonomicznego w Davos debatowano m.in. nad globalizacją w kontekście poprawy standardów życia oraz ogromnej fali zmian ze względu na rewolucję technologiczną. Szacuje się, że do 2030 r. roboty zastąpią ok. 800 milionów miejsc pracy na świecie. W związku z powyższym zasadnym wydaje się wprowadzenie do szkół nauczania nawiązującego do postępu technologicznego, opartego na nowoczesnych metodach pracy, a także wykorzystaniu robotów podczas zajęć szkolnych. Zadaniem nowoczesnego nauczyciela powinno być wskazanie uczniom ścieżki rozwoju umożliwiającej w przyszłości zachowanie przez człowieka pierwszeństwa przed robotem, a także przekazanie podstaw i fundamentalnych technik okiełznania go. Młody człowiek powinien zdawać sobie sprawę zarówno z dobrodziejstw jakie niesie za sobą rewolucja technologiczna, ale również jej zagrożeń. Wykorzystanie robotów w nauczaniu nie tylko umożliwia dzieciom poznawanie nowych technologii, ale również zaznajamia w przyjemny i niezwykle ciekawy sposób z podstawami matematyki, kodowania czy robotyki. Więcej na ten temat możecie przeczytać Państwo w artykule M. Polaka „Robotyzacja – wyzwania dla szkoły”, edunews.pl, 04.02.2018.
Zapraszamy również do zapoznania się z ofertą szkoleń Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli Humanitas z zakresu nowoczesnej edukacji, w tym również z tematyki wykorzystania robotów podczas zajęć szkolnych.