TRANSPŁCIOWY I NIEBINARNY UCZEŃ W SZKOLE – JAK POSTĘPOWAĆ
CEL EDUKACYJNY:
Zdobycie podstawowych zagadnień związanych z pojęciem tożsamości płciowej oraz dysforii i niezgodności płciowej u dzieci i młodzieży.
* Szkolenie zostanie dostosowane do potrzeb zamawiającego (szczegółowe zagadnienia zostaną przygotowane po poznaniu potrzeb i oczekiwań uczestników szkolenia).
RAMOWY PROGRAM:
Podczas kursu zostanie przeprowadzone szkolenie z zakresu opieki psychologicznej oraz szkolenie z zakresu wsparcia postaw równościowych wśród kadry nauczycielskiej, pedagogicznej jak i psychologicznej.
Tematyka zajęć:
• Ujęcie medyczne jak i psychologiczne pojęcia tożsamości płci i orientacji seksualnej,
• Dyskryminacja i przemoc wobec osób LGBTQIA+,
• Edukacja seksualna dzieci i młodzieży jako forma promocji zdrowia,
• Praktyczny warsztat dotyczący wsparcia psychologicznego dzieci i młodzieży LGBTQIA+.
EFEKTY:
Dzięki udziałowi w szkoleniu, każdy jego Uczestnik:
• zdobędzie wiedzę na temat aktualnej wiedzy medycznej, jak i psychologicznej dotyczącej tożsamości płciowej i orientacji seksualnej;
• dowie się czym jest różnorodność tożsamości płciowych, seksualnych i relacji seksualno-romantycznych;
• zapozna się ze specyfiką kontekstu życiowego i sytuacją osób LGBTQIA+ w Polsce, w tym dzieci i młodzieży;
• dowie się na czym polega nowy model podejścia do transpłciowości;
• rozważy jakie wyzwania stoją przed młodzieżą nieheteroseksualną i niecispłciową;
• zapozna się z wiedzą dotyczącą procesu stygmatyzacji i stresu mniejszościowego oraz uzyska wiedzę na temat jego oddziaływania na zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży LGBTQIA+;
• przyjrzy się swoim osobistym obawom i zasobom związanym z pracą z osobami LGBTQIA+;
• dowie się jakie są standardy profesjonalnej pracy z osobami LGBTQIA+.