Obserwacja, poprzez zabawę kierowaną, dziecka przedszkolnego w spektrum
autyzmu

CEL EDUKACYJNY:
Poznanie triady autystycznej oraz głównych zasad podczas obserwacji dziecka w spektrum.

 

RAMOWY PROGRAM:
• Wczesne rozpoznawanie zaburzeń dziecka w spektrum autyzmu – rozmowa z rodzicami na temat okresu niemowlęcego dziecka,
• Triada autystyczna:
– zaburzenia wzajemnych interakcji społecznych,
– ograniczone, stereotypowe, powtarzające się wzorce zachowań i zainteresowań, aktywności,
– zaburzenia werbalnego i niewerbalnego komunikowania się.
• Przykłady zabaw, które mogą zweryfikować diagnozę – warsztaty.

 

EFEKTY:
Dzięki udziałowi w szkoleniu, każdy jego Uczestnik będzie miał wiedzę/umiejętności jak pokierować zabawą, aby móc zweryfikować podejrzenie zaburzeń w spektrum autyzmu.
Każdy otrzyma informację jak rozmawiać z rodzicem, celem doprecyzowania naszej obserwacji oraz jak prawidłowo pokierować rodzicem celem dalszej diagnozy w poradni.