KREATYWNOŚĆ NA PIERWSZYM MIEJSCU: INSPIROWANIE I ROZWIJANIE TWÓRCZEGO MYŚLENIA U UCZNIÓW

CELE:

Głównym celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do projektowania i prowadzenia lekcji rozwijających kreatywność i twórcze myślenie. Cel ten zostanie osiągnięty, dzięki:

  • Rozszerzeniu i aktualizacji wiedzy na temat wpływu kreatywności na procesy poznawcze i jej roli w edukacji.
  • Nabyciu wiedzy na temat podstawowych strategii rozwijających wyobraźnię i kreatywność.
  • Nabyciu i doskonaleniu umiejętności dopasowania określonych narzędzi wpływających na rozwój twórczego myślenia do konkretnych potrzeb uczniów.
  • Praktycznym doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela.

EFEKTY:

Uczestnicy będą pełniej rozumieć rolę kreatywności i wyobraźni w procesach poznawczych.

Opanują techniki rozwijające twórcze myślenie. Nabędą umiejętności dostosowywania narzędzi do potrzeb uczniów. Ostatecznym efektem będzie zdolność do tworzenia angażujących lekcji, które będą skutecznie wspierać rozwijanie twórczego potencjału uczniów.

PROGRAM:

  • Kreatywność a procesy poznawcze.
  • Strategie rozwijające i pobudzające twórcze myślenie.
  • Dostosowanie narzędzi do potrzeb uczniów.
  • Ćwiczenia paktyczne.
  • Podsumowanie i refleksja dt zastosowania twórczego myślenia w nauczaniu.

METODY PRACY:

Szkolenie oparte jest na metodach aktywnych, takich jak case study, studium przypadku, symulacje i Problem-Based Learning (PBL), które mają na celu zainteresowanie uczestników oraz umożliwienie im praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.