TABLICA INTERAKTYWNA, JAK ZWRÓCIĆ UWAGĘ UCZNIÓW

CEL SZKOLENIA:

  • Omówienie roli tablic interaktywnych na lekcji w kontekście zwiększenia zaangażowania uczniów w proces uczenia się;
  • Poznanie oprogramowania tablic interaktywnych, w tym trybów pracy;
  • Przedstawienie zasad wykorzystania tablic interaktywnych przez nauczyciela – przygotowanie materiałów edukacyjnych (dostępne interaktywne zasoby edukacyjne, własne materiały dydaktyczne) – dobre praktyki;
  • Przedstawienia zasad pracy uczniów z tablicą interaktywną na lekcji;
  • Nabycie sprawności w projektowania sytuacji edukacyjnych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej na lekcji;
  • Tablica interaktywna a monitor interaktywny – najistotniejsze różnice.

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać zasady stosowania tablic interaktywnych na lekcji w celu intencjonalnego zwiększenia zaangażowania i motywacji uczniów w proces uczenia się. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności efektywnego stosowania tablic interaktywnych w aktywizowaniu uczniów na lekcji.

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Analiza potrzeb szkoleniowych uczestników;
  • Metody zwiększania zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Metody aktywizowania uczniów na lekcji;
  • Zasady pracy z tablicą interaktywną. Oprogramowanie tablicy. Przygotowanie tablicy do pracy. Tryby pracy;
  • Tablica interaktywna przestrzenią pracy ucznia na lekcji;
  • Interaktywne zasoby edukacyjne (aplikacje edukacyjne i multibooki) do zastosowania na lekcji z tablicą interaktywną – dobre praktyki;
  • Projektowanie własnych materiałów interaktywnych do wykorzystania na lekcji – dobre praktyki;
  • Trudności w realizacji zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej;
  • Ćwiczenia w projektowaniu zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej;
  • Tablica interaktywna i monitor interaktywny. Najistotniejsze różnice.

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywizującymi, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników.