Trening umiejętności pedagogicznych
CEL SZKOLENIA:
- Rozwijanie umiejętności funkcjonowania w relacji pedagogicznej z podmiotem;
- Rozpoznawanie własnych zasobów i ograniczeń w kontakcie z podmiotem;
- Pogłębianie umiejętności zajmowania metapozycji wobec problemu, podmiotu i procesu;
- Modelowanie stylu komunikowania się w sytuacjach pedagogicznych;
- Modelowanie i utrwalanie własnej koncepcji pedagogicznej;
- Autoewaluacja swoich kompetencji pedagogicznych.
EFEKTY SZKOLENIA:
Spodziewanym rezultatem szkolenia jest pogłębianie kompetencji pedagogicznych poprzez doświadczanie własnych zasobów i możliwości ich wykorzystywania. Uczestnicy treningu maja możliwość doświadczenia granic własnych kompetencji i sformułowania strategii poszerzania ich.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- Moje zasoby i ograniczenia w działaniach i tożsamości pedagoga.
- Moja koncepcja budowania relacji pedagogicznej.
- Moja mapa uważności pedagogicznej.
- Moja pozycja wobec podmiotu, procesu i problemu.
- Mój styl komunikowania się z podmiotem.
- Moje miejsce w systemie funkcjonowania podmiotu.
- Autoewaluacja mojej koncepcji pedagogicznej.
METODY PRACY:
Szkolenie prowadzone jest w formie treningu grupowego opartego o doświadczenie stanów i sytuacji aktywizujących zasoby psychospołeczne uczestnika. Modelowanie i wzmacnianie umiejętności polega na indywidualnej autoewaluacji w kontekście procesu grupowego.