Trening umiejętności pedagogicznych

CEL SZKOLENIA:

  • Rozwijanie umiejętności funkcjonowania w relacji pedagogicznej z podmiotem;
  • Rozpoznawanie własnych zasobów i ograniczeń w kontakcie z podmiotem;
  • Pogłębianie umiejętności zajmowania metapozycji wobec problemu, podmiotu i procesu;
  • Modelowanie stylu komunikowania się w sytuacjach pedagogicznych;
  • Modelowanie i utrwalanie własnej koncepcji pedagogicznej;
  • Autoewaluacja swoich kompetencji pedagogicznych.

 

EFEKTY SZKOLENIA:

Spodziewanym rezultatem szkolenia jest pogłębianie kompetencji pedagogicznych poprzez doświadczanie własnych zasobów i możliwości ich wykorzystywania. Uczestnicy treningu maja możliwość doświadczenia granic własnych kompetencji i sformułowania strategii poszerzania ich.

 

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Moje zasoby i ograniczenia w działaniach i tożsamości pedagoga.
  • Moja koncepcja budowania relacji pedagogicznej.
  • Moja mapa uważności pedagogicznej.
  • Moja pozycja wobec podmiotu, procesu i problemu.
  • Mój styl komunikowania się z podmiotem.
  • Moje miejsce w systemie funkcjonowania podmiotu.
  • Autoewaluacja mojej koncepcji pedagogicznej.

 

METODY PRACY:

Szkolenie prowadzone jest w formie treningu grupowego opartego o doświadczenie stanów i sytuacji aktywizujących zasoby psychospołeczne uczestnika. Modelowanie i wzmacnianie umiejętności polega na indywidualnej autoewaluacji w kontekście procesu grupowego.