OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE
CEL SZKOLENIA:
- scharakteryzowanie roli współczesnego nauczyciela w budowaniu motywacji uczniów do nauki i ich odpowiedzialności za efekty uczenia się;
- omówienie zasad strategii oceniania kształtującego oraz zalet jej stosowania;
- wyjaśnienie roli poszczególnych elementów oceniania kształtującego i ich wpływu na efekty uczenia się uczniów;
- nabycie sprawności w projektowania sytuacji edukacyjnych zgodnie z zasadami oceniania kształtującego.
EFEKTY SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać zasady stosowania strategii oceniania kształtującego w procesie dydaktycznym w kontekście współczesnej psychologii kształcenia. Nabycie umiejętności projektowania zajęć z zastosowaniem strategii oceniania kształtującego.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- Atmosfera sprzyjająca uczeniu się,
- Ocenianie kształtujące a sumujące,
- Zasady strategii oceniania kształtującego. Elementy oceniania kształtującego (cele lekcji, kryteria oceniania, pytania kluczowe, techniki zadawania pytań, informacja zwrotna nauczyciela dla ucznia, informacja zwrotna ucznia dla nauczyciela, ocena koleżeńska, samoocena uczniowska),
- Praca z rodzicami,
- Zalety oceniania kształtującego,
- Zastosowanie oceniania kształtującego – dobre praktyki,
- Trudności w realizacji strategii oceniania kształtującego,
- Ćwiczenia w projektowaniu zajęć z wykorzystaniem oceniania kształtującego,
- Ćwiczenia w zakresie ewaluacji procesu dydaktycznego realizowanego z wykorzystaniem oceniania kształtującego.
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest metodami aktywizującymi, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników