OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE

CEL SZKOLENIA:

  • scharakteryzowanie roli współczesnego nauczyciela w budowaniu motywacji uczniów do nauki i ich odpowiedzialności za efekty uczenia się;
  • omówienie zasad strategii oceniania kształtującego oraz zalet jej stosowania;
  • wyjaśnienie roli poszczególnych elementów oceniania kształtującego i ich wpływu na efekty uczenia się uczniów;
  • nabycie sprawności w projektowania sytuacji edukacyjnych zgodnie z zasadami oceniania kształtującego.

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać zasady stosowania strategii oceniania kształtującego w procesie dydaktycznym w kontekście współczesnej psychologii kształcenia. Nabycie umiejętności projektowania zajęć z zastosowaniem strategii oceniania kształtującego.

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Atmosfera sprzyjająca uczeniu się,
  • Ocenianie kształtujące a sumujące,
  • Zasady strategii oceniania kształtującego. Elementy oceniania kształtującego (cele lekcji, kryteria oceniania, pytania kluczowe, techniki zadawania pytań, informacja zwrotna nauczyciela dla ucznia, informacja zwrotna ucznia dla nauczyciela, ocena koleżeńska, samoocena uczniowska),
  • Praca z rodzicami,
  • Zalety oceniania kształtującego,
  • Zastosowanie oceniania kształtującego – dobre praktyki,
  • Trudności w realizacji strategii oceniania kształtującego,
  • Ćwiczenia w projektowaniu zajęć z wykorzystaniem oceniania kształtującego,
  • Ćwiczenia w zakresie ewaluacji procesu dydaktycznego realizowanego z wykorzystaniem oceniania kształtującego.

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywizującymi, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników