KOMUNIKACJA MIĘDZY WYCHOWAWCĄ, A POZOSTAŁYM GRONEM PEDAGOGICZNYM

CEL SZKOLENIA:

  • Poznanie pojęcia asertywności oraz komunikacji werbalnej i niewerbalnej,
  • Poznanie czym są własne postawy i potrzeby i w jaki sposób wpływają na komunikację,
  • Pokazanie, że kłótnia czy odmienne zdanie nie musi niszczyć wzajemnych relacji,
  • Poznanie technik na budowanie efektywnej komunikacji opartej na zrozumieniu, akceptacji i autorytecie,
  • Rozwiązywanie trudnych sytuacji według planu tak by osiągnąć cel.

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom na zbudowaniu takiej komunikacji, która ułatwi rozwiązywanie konfliktów. Pozwoli na skupieniu się na trudnym zadaniu, a nie na konflikcie czy wzajemnej antypatii. Uczestnicy będą potrafili (będą mieli wiedzę w tym zakresie)  rozwiązywać sporne kwestie w oparciu o szacunek, sympatię czy dobro dziecka. Uczestnicy będą bardziej świadomi jak ich własne doświadczenia, postawy, potrzeby wpływają na wzajemną komunikację i poznają techniki jak rozdzielać to, co jest ich własnym przeżyciem od tego czego dotyczy trudna sytuacja. Dodatkowo nauczyciele poznają schemat radzenia sobie z trudnymi sytuacjami.

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Zapoznanie się z definicją asertywności,
  • Komunikacja w konflikcie, zgadzanie się co do tego, że się nie zgadzamy – jak z sobą współpracować,
  • Komunikacja werbalna i pozawerbalna,
  • Bariery w komunikacji,
  • Moje „ja” – jak wpływa na mój udział w konflikcie czy wzajemnej komunikacji (moje postawy i potrzeby),
  • Czym jest autorytet,
  • Jak budować relacje oparte na zaufaniu i wzajemnej akceptacji.

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest poprzez wykład oraz aktywną dyskusję.