EMOCJONALNE ZABURZENIA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYMPTOMY ORAZ WSPIERAĆ W LECZENIU
CEL SZKOLENIA:
- Umiejętność rozpoznawania niepokojących zachowań dzieci i młodzieży
- Poznanie klasyfikacji zaburzeń zachowania i emocji u dzieci i młodzieży
- Zwiększenie świadomości, co wpływa na kształtowanie się u dzieci trudności w radzeniu sobie z własnymi emocjami
- Poznanie sposobów oddziaływania terapeutycznego
EFEKTY SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli uczestnikom zwiększyć własną świadomość, co do pierwszych symptomów nieprawidłowego regulowania przez dziecko własnych emocji. Uczestnicy poznają jak funkcjonują emocje, skąd się biorą, jak są powiązane z mózgiem jak i okresem dojrzewania. Słuchacz będzie umiał rozpoznać różne emocje, nazwać je i określić ich funkcje. Uczestnik będzie miał wiedzę na temat technik wspierających dziecko w kryzysie jak i form leczenia.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- rozwój emocjonalny dziecka
- czym są emocje i jaką funkcję pełnią
- mózg i emocje – skąd się bierze złość i inne emocje
- koło emocji
- zaburzenia zachowania i emocji – klasyfikacja
- techniki regulowania emocji dziecka
- diagnostyka i leczenie zaburzeń emocji
- omówienie przypadku
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest poprzez wykład oraz aktywną dyskusję. ( omówienie na prośbę uczestników przypadku z ich własnego doświadczenia (wczesniejszy opis sytuacji – przypadku dostarczony przed szkoleniem ).