EMOCJONALNE ZABURZENIA WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY – JAK ROZPOZNAĆ PIERWSZE SYMPTOMY ORAZ WSPIERAĆ W LECZENIU

CEL SZKOLENIA:

  • Umiejętność rozpoznawania niepokojących zachowań dzieci i młodzieży
  • Poznanie klasyfikacji zaburzeń zachowania i emocji u dzieci i młodzieży
  • Zwiększenie świadomości, co wpływa na kształtowanie się u dzieci trudności w radzeniu sobie z własnymi emocjami
  • Poznanie sposobów oddziaływania terapeutycznego

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli  uczestnikom zwiększyć własną  świadomość, co do pierwszych  symptomów nieprawidłowego regulowania przez dziecko własnych emocji.  Uczestnicy poznają jak funkcjonują emocje, skąd się biorą, jak są powiązane z mózgiem jak i okresem dojrzewania. Słuchacz będzie umiał rozpoznać różne emocje, nazwać je i określić ich funkcje. Uczestnik będzie miał wiedzę na temat technik wspierających dziecko w kryzysie jak i form leczenia.

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • rozwój emocjonalny dziecka
  • czym są emocje i jaką funkcję pełnią
  • mózg i emocje – skąd się bierze złość i inne emocje
  • koło emocji
  • zaburzenia zachowania i emocji – klasyfikacja
  • techniki regulowania emocji dziecka
  • diagnostyka i leczenie zaburzeń emocji
  • omówienie przypadku

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest poprzez wykład oraz aktywną dyskusję. ( omówienie na prośbę uczestników przypadku z ich własnego doświadczenia (wczesniejszy opis sytuacji – przypadku dostarczony przed szkoleniem ).