Autoagresja wśród dzieci – jak pracować z dzieckiem okaleczającym się oraz po próbach samobójczych.

CEL SZKOLENIA:

  • nabycie wiedzy o zjawisku samookalecznia , jego przyczynach oraz przebiegu procesów autoagresywnych,
  • przybliżenie pojęć związanych z zagrożeniem próba samobójczą, zjawiska autoagresji i innych zachowań destrukcyjnych,
  • przybliżenie potencjalnych zagrożeń w okresie dojrzewania i czynników wzmacniających zagrożenie samobójstwem w połączeniu z nasilającym się zjawiskiem depresji młodzieńczej,
  • poznanie w praktyce zasady pracy z uczniem zagrożonym próbą samobójcza, procedura postepowania i profilaktyka na terenie szkoły i w środowisku rodzinnym,
  • nabycie umiejętności towarzyszenia uczniowi w procesie zdrowienia i wspierania w trakcie terapii,
  • przećwiczenie zdolności rozpoznawania i „współodczuwania” stanów psychicznych innych osób.

 

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom zapoznać się z podstawowa wiedza na temat nasilającego się wśród dzieci i młodzieży zjawiska samookaleczeń i zachowań autodestrukcyjnych. Ponadto, Uczestnicy dowiedzą się, jak dobrze i skutecznie rozpoznawać symptomy zagrożeń suicydalnych, będą wyposażeni w podstawowe narzędzia pracy z dzieckiem w kryzysie emocjonalnym oraz nabędą umiejętności towarzyszenia młodemu człowiekowi w kryzysie psychicznym.

 

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • ogólna problematyka samookaleczeń,
  • depresja młodzieńcza ogólny zarys zjawiska,
  • ocena ryzyka zagrożenia suicydalnego,
  • rodzaje samookaleczeń,
  • behawioralne sygnały ostrzegawcze,
  • schemat postepowania, przebieg interwencji,
  • „parametry” osoby pomagającej.

 

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników.