Metoda Self-Reg” wg S. Shankera – jak sięgać po narzędzia i teorie Self-Reg w relacji  z dzieckiem nadmiernie reaktywnym, nie potrafiącym regulować w prawidłowy sposób napięcia.

CEL SZKOLENIA:

  • nabycie wiedzy o teorii Self-Reg , samoregulacji w obszarze emocji dzieci i młodzieży,
  • przybliżenie pojęć związanych z Self-Reg, pięć podstawowych obszarów,
  • przybliżenie  pracy z nastolatkiem w obszarze Self-Reg,
  • poznanie w praktyce zasady pracy z uczniem w obszarze regulacji emocji w temacie Self-Reg, dostosowanlie środowiska szkolnego do potrzeb dziecka w oparciu o Self-Reg,
  • nabycie umiejętności towarzyszenia uczniowi w procesie zdrowienia i wspierania w trakcie terapii,
  • przećwiczenie pracy z dzieckiem w oparciu o teorie Self-Reg.

 

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom zapoznać się z podstawową wiedzą na temat teorii Self-Reg Stuarta Shankera oraz procedurą pięciu kroków w pracy z samoregulacja i wspieraniem dziecka w obszarze redukcji stresu. Uczestnicy będą znać piec podstawowych obszarów samoregulacji. Będą wyposażeni w wiedze na temat źródeł stresu u dziecka i sposobów regulowania napięć.

 

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • ogólna problematyka napięć i stresu u dziecka,
  • zapoznanie z teoria Self-Reg czyli samoregulacji na różnych etapach życia dziecka,
  • teoria emocjonalnego Wi-Fi,
  • „zostań detektywem napięć i stresu u swojego dziecka”,
  • behawioralne sygnały ostrzegawcze dotyczące przekroczonego poziomu napięć i sposoby ich regulacji,
  • schemat postępowania, przebieg interwencji na terenie placówki szkolnej ,wspieranie dziecka w obszarze regulacji napięć w oparciu o pięć obszarów stresorów u dzieci,
  • dziesięć sposobów aby dostrzec sygnały u dziecka i wytworzyć nawyki Self-Reg.

 

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników w oparciu o ćwiczenia, dyskusje i krótką prezentacje multimedialną.

powrót