Metoda Self-Reg” wg S. Shankera – jak sięgać po narzędzia i teorie Self-Reg w relacji z dzieckiem nadmiernie reaktywnym, nie potrafiącym regulować w prawidłowy sposób napięcia.
CEL SZKOLENIA:
- nabycie wiedzy o teorii Self-Reg , samoregulacji w obszarze emocji dzieci i młodzieży,
- przybliżenie pojęć związanych z Self-Reg, pięć podstawowych obszarów,
- przybliżenie pracy z nastolatkiem w obszarze Self-Reg,
- poznanie w praktyce zasady pracy z uczniem w obszarze regulacji emocji w temacie Self-Reg, dostosowanlie środowiska szkolnego do potrzeb dziecka w oparciu o Self-Reg,
- nabycie umiejętności towarzyszenia uczniowi w procesie zdrowienia i wspierania w trakcie terapii,
- przećwiczenie pracy z dzieckiem w oparciu o teorie Self-Reg.
EFEKTY SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom zapoznać się z podstawową wiedzą na temat teorii Self-Reg Stuarta Shankera oraz procedurą pięciu kroków w pracy z samoregulacja i wspieraniem dziecka w obszarze redukcji stresu. Uczestnicy będą znać piec podstawowych obszarów samoregulacji. Będą wyposażeni w wiedze na temat źródeł stresu u dziecka i sposobów regulowania napięć.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- ogólna problematyka napięć i stresu u dziecka,
- zapoznanie z teoria Self-Reg czyli samoregulacji na różnych etapach życia dziecka,
- teoria emocjonalnego Wi-Fi,
- „zostań detektywem napięć i stresu u swojego dziecka”,
- behawioralne sygnały ostrzegawcze dotyczące przekroczonego poziomu napięć i sposoby ich regulacji,
- schemat postępowania, przebieg interwencji na terenie placówki szkolnej ,wspieranie dziecka w obszarze regulacji napięć w oparciu o pięć obszarów stresorów u dzieci,
- dziesięć sposobów aby dostrzec sygnały u dziecka i wytworzyć nawyki Self-Reg.
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników w oparciu o ćwiczenia, dyskusje i krótką prezentacje multimedialną.