Edukacja włączająca w praktyce szkolnej

CEL SZKOLENIA:

  • nabycie wiedzy nt. czym jest edukacja włączająca
  • przybliżenie pojęć związanych z zasadą równych szans w edukacji włączającej.
  • poznanie w praktyce priorytetu edukacji włączającej jakim jest samorozwój i samorealizacja dziecka.
  • nabycie umiejętności stosowania zasady równości w edukacji włączającej.
  • Czy polska szkoła jest gotowa na edukację włączającą – rozmowa kierowana.

 

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać podstawowe pojęcia związane z edukacją włączającą, pozna korzyści edukacji włączającej jak i możliwe trudności w realizacji. Uczestnicy szkolenia poznają  elastyczne metody dydaktyczne oraz elastyczne metody oceniania. Zapoznają się także z szerokim wachlarzem dostosowania metod pracy do potrzeb i możliwości ucznia.

 

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Analiza potrzeb szkoleniowych
  • Pojęcie edukacji włączającej
  • Korzyści płynące z edukacji włączającej
  • Trudności podczas edukacji włączającej
  • Elastyczne metody dydaktyczne oraz elastyczne metody oceniania.

 

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem prezentacji multimedialnej oraz dyskusji –  dzielenie się doświadczeniami z pracy własnej uczestników oraz prowadzącej.