Dziecko w spektrum autyzmu w szkole
CEL SZKOLENIA:
Wiedza
- Uczestnicy poznają najważniejsze symptomy objawów oraz bariery rozwojowe dziecka w spektrum autyzmu
- Uczestnicy poznają mechanizmy rozwijania i wzmacniania adekwatnych zachowań
- Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat możliwości organizacji przestrzeni wspierającej rozwój dziecka
Umiejętności
- Uczestnicy zdobędą umiejętności stosowania strategii korygujących zachowania trudne dziecka
- Uczestnicy zdobędą umiejętności budowania poczucia bezpieczeństwa dziecka
Postawy
- Uczestnicy rozwijają i wzmacniają postawę rozumienia i akceptacji potrzeb dziecka
- Uczestnicy rozwijają nawyk obserwacji i analizy funkcji zachowania w pracy z dzieckiem
* Szkolenie zostanie dostosowane do potrzeb zamawiającego (szczegółowe zagadnienia zostaną przygotowane po poznaniu potrzeb i oczekiwań uczestników szkolenia).
EFEKTY SZKOLENIA:
Uczestnicy szkolenia poznają najważniejsze zasady pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu w szkole. Oprócz różnych technik reagowania i niwelowania zachowań trudnych, przede wszystkim poznają zasady i sposoby rozwijania mocnych stron dziecka oraz wykorzystywania jego atutów, możliwości stopniowego wprowadzania w pracę w grupie rówieśniczej. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli wykorzystać praktyczne ćwiczenia oraz narzędzia pracy behawioralnej w codziennej praktyce szkolnej.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- Spektrum autyzmu – fakty i mity
- Adaptacja dziecka w spektrum autyzmu w grupie rówieśniczej
- Bariery rozwojowe dziecka w spektrum autyzmu
- Drabinka interwencji – wsparcie w korekcji trudnych zachowań
- Rozwijanie mocnych stron oraz wykorzystanie talentów dziecka
- Metody pracy i narzędzia w edukacji dziecka w spektrum autyzmu
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników