Dziecko w spektrum autyzmu w szkole

CEL SZKOLENIA:

Wiedza

  • Uczestnicy poznają najważniejsze symptomy objawów oraz bariery rozwojowe dziecka w spektrum autyzmu
  • Uczestnicy poznają mechanizmy rozwijania i wzmacniania adekwatnych zachowań
  • Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat możliwości organizacji przestrzeni wspierającej rozwój dziecka

Umiejętności

  • Uczestnicy zdobędą umiejętności stosowania strategii korygujących zachowania trudne dziecka
  • Uczestnicy zdobędą umiejętności budowania poczucia bezpieczeństwa dziecka

Postawy

  • Uczestnicy rozwijają i wzmacniają postawę rozumienia i akceptacji potrzeb dziecka
  • Uczestnicy rozwijają nawyk obserwacji i analizy funkcji zachowania w pracy z dzieckiem

* Szkolenie zostanie dostosowane do potrzeb zamawiającego (szczegółowe zagadnienia zostaną przygotowane po poznaniu potrzeb i oczekiwań uczestników szkolenia).

 

EFEKTY SZKOLENIA:

Uczestnicy szkolenia poznają najważniejsze zasady pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu w szkole. Oprócz różnych technik reagowania i niwelowania zachowań trudnych, przede wszystkim poznają zasady i sposoby rozwijania mocnych stron dziecka oraz wykorzystywania jego atutów, możliwości stopniowego wprowadzania w pracę w grupie rówieśniczej. Dzięki szkoleniu uczestnicy będą mogli wykorzystać praktyczne ćwiczenia oraz narzędzia pracy behawioralnej w codziennej praktyce szkolnej.

 

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Spektrum autyzmu – fakty i mity
  • Adaptacja dziecka w spektrum autyzmu w grupie rówieśniczej
  • Bariery rozwojowe dziecka w spektrum autyzmu
  • Drabinka interwencji – wsparcie w korekcji trudnych zachowań
  • Rozwijanie mocnych stron oraz wykorzystanie talentów dziecka
  • Metody pracy i narzędzia w edukacji dziecka w spektrum autyzmu

 

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników