BUNTOWNIK Z WYBORU – GDY UCZEŃ ROBI WSZYSTKO, ABY ZABURZYĆ LEKCJE
CEL SZKOLENIA:
- Poznanie definicji normy i patologii w odniesieniu do funkcjonowania dziecka i jego rozwoju,
- Zwiększenie zrozumienia o czym może świadczyć nieprawidłowe zachowanie ucznia,
- Próba określenia jakie zachowanie jest nieprawidłowe,
- Poznanie zasad budowania trwałej i dobrej relacji ucze0ń – nauczyciel,
- Poznanie strategii wzmacniania dobrego i akceptowalnego społecznie zachowania,
- Budowanie planu działania w sytuacji kryzysowej.
EFEKTY SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom na lepsze zrozumienie własnego ucznia pod kontem jego funkcjonowania. Nauczyciel zdobędzie podstawową wiedzą o funkcjonowaniu mózgu i jak jego rozwój wpływa na zachowanie i funkcjonowanie młodego człowieka w aspekcie relacji społecznych i przeżywanych przez niego emocji. Uczestnik będzie potrafił zbudować plan działania w odniesieniu do zaistniałej sytuacji i określić przyczynę danego zachowania. Ponad to uczestnik będzie posiadał wiedzę jak zadbać o siebie i jak jego emocje czy postawy mogą wpływać na strategie radzenia sobie z trudna sytuacją.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- Przybliżenie definicji czym jest norma, a czym patologia. Gdzie jest granica między nimi,
- Omówienie zmian zachodzących w mózgu nastolatka i jak one wpływają na jego codzienne funkcjonowanie,
- Omówienie różnych zachowań pod kontem przyczyn ich występowania,
- Omówienie zasad budowania dobrej relacji nauczyciel – uczeń,
- Omówienie różnic pokoleniowych w postawach i wartościach które wpływają na wzajemne relacje,
- Omówienie sposobów wzmacniania dobrego zachowania jak i przeciwdziałanie zachowaniom niepożądanym,
- Omówienie jak wesprzeć siebie samego by skutecznie radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi,
- Budowanie plan działania w celu rozwiązania sytuacji kryzysowej.
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest poprzez wykład w połączeniu z omawianiem konkretnych przypadków (na prośbę rady pedagogicznej omówienie konkretnych przypadków, historii z którymi nauczyciele obecnie się mierzą – warunek konieczny – dostarczenie w formie pisemnej opis sytuacji do prowadzącego kilka dni przed szkoleniem).