BUNTOWNIK Z WYBORU – GDY UCZEŃ ROBI WSZYSTKO, ABY ZABURZYĆ LEKCJE

CEL SZKOLENIA:

  • Poznanie definicji normy i patologii w odniesieniu do funkcjonowania dziecka i jego rozwoju,
  • Zwiększenie zrozumienia o czym może świadczyć nieprawidłowe zachowanie ucznia,
  • Próba określenia jakie zachowanie jest nieprawidłowe,
  • Poznanie zasad budowania trwałej i dobrej relacji ucze0ń – nauczyciel,
  • Poznanie strategii wzmacniania dobrego i akceptowalnego społecznie zachowania,
  • Budowanie planu działania w sytuacji kryzysowej.

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom na lepsze zrozumienie własnego ucznia pod kontem jego funkcjonowania. Nauczyciel zdobędzie podstawową wiedzą o funkcjonowaniu mózgu i jak jego rozwój wpływa na zachowanie i funkcjonowanie młodego człowieka w aspekcie relacji społecznych i przeżywanych przez niego emocji. Uczestnik będzie potrafił zbudować plan działania w odniesieniu do zaistniałej sytuacji i określić przyczynę danego zachowania. Ponad to uczestnik będzie posiadał wiedzę jak zadbać o siebie i jak jego emocje czy postawy mogą wpływać na strategie radzenia sobie z trudna sytuacją.

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Przybliżenie definicji czym jest norma, a czym patologia. Gdzie jest granica między nimi,
  • Omówienie zmian zachodzących w mózgu nastolatka i jak one wpływają na jego codzienne funkcjonowanie,
  • Omówienie różnych zachowań pod kontem przyczyn ich występowania,
  • Omówienie zasad budowania dobrej relacji nauczyciel – uczeń,
  • Omówienie różnic pokoleniowych w postawach i wartościach które wpływają na wzajemne relacje,
  • Omówienie sposobów wzmacniania dobrego zachowania jak i przeciwdziałanie zachowaniom niepożądanym,
  • Omówienie jak wesprzeć siebie samego by skutecznie radzić sobie z sytuacjami kryzysowymi,
  • Budowanie plan działania w celu rozwiązania sytuacji kryzysowej.

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest poprzez wykład w połączeniu z omawianiem konkretnych przypadków (na prośbę rady pedagogicznej omówienie konkretnych przypadków, historii z którymi nauczyciele obecnie się mierzą  – warunek konieczny –  dostarczenie w formie pisemnej opis sytuacji do prowadzącego kilka dni przed szkoleniem).