Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną

CEL SZKOLENIA:

  • nabycie wiedzy na temat niepełnosprawności intelektualnej – różnorodności potrzeb i możliwości ucznia,
  • przybliżenie klasyfikacji deficytów intelektualnych ucznia,
  • przybliżenie symptomów trudności ucznia z niepełnosprawnością lekką,
  • poznanie zasad nauczania ucznia z niepełnosprawnością lekką,
  • nabycie umiejętności dostosowania metod, technik i form pracy do potrzeb ucznia,
  • uczeń z niepełnosprawnością intelektualną – jak osiągnąć sukces edukacyjny? – dyskusja.

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać podstawowe pojęcia związane z niepełnosprawnością intelektualną ucznia. Uczestnicy poznają metody, techniki i formy pracy z uczniem niepełnosprawnym, nauczą się jak dostosować materiał edukacyjny, aby każdy uczeń mógł go opanować na miarę swoich możliwości.

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Analiza potrzeb szkoleniowych
  • Klasyfikacja niepełnosprawności
  • Trudności ucznia z niepełnosprawnością intelektualną
  • Metody, techniki i formy pracy
  • Tworzenie dostosowań do potrzeb i możliwości ucznia

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem prezentacji multimedialnej. Zrealizujemy krótkie ćwiczenia warsztatowe.