TABLICA INTERAKTYWNA, JAK ZWRÓCIĆ UWAGĘ UCZNIÓW
CEL SZKOLENIA:
- Omówienie roli tablic interaktywnych na lekcji w kontekście zwiększenia zaangażowania uczniów w proces uczenia się;
- Poznanie oprogramowania tablic interaktywnych, w tym trybów pracy;
- Przedstawienie zasad wykorzystania tablic interaktywnych przez nauczyciela – przygotowanie materiałów edukacyjnych (dostępne interaktywne zasoby edukacyjne, własne materiały dydaktyczne) – dobre praktyki;
- Przedstawienia zasad pracy uczniów z tablicą interaktywną na lekcji;
- Nabycie sprawności w projektowania sytuacji edukacyjnych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej na lekcji;
- Tablica interaktywna a monitor interaktywny – najistotniejsze różnice.
EFEKTY SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać zasady stosowania tablic interaktywnych na lekcji w celu intencjonalnego zwiększenia zaangażowania i motywacji uczniów w proces uczenia się. Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności efektywnego stosowania tablic interaktywnych w aktywizowaniu uczniów na lekcji.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- Analiza potrzeb szkoleniowych uczestników;
- Metody zwiększania zaangażowania uczniów w proces uczenia się. Metody aktywizowania uczniów na lekcji;
- Zasady pracy z tablicą interaktywną. Oprogramowanie tablicy. Przygotowanie tablicy do pracy. Tryby pracy;
- Tablica interaktywna przestrzenią pracy ucznia na lekcji;
- Interaktywne zasoby edukacyjne (aplikacje edukacyjne i multibooki) do zastosowania na lekcji z tablicą interaktywną – dobre praktyki;
- Projektowanie własnych materiałów interaktywnych do wykorzystania na lekcji – dobre praktyki;
- Trudności w realizacji zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej;
- Ćwiczenia w projektowaniu zajęć z wykorzystaniem tablicy interaktywnej;
- Tablica interaktywna i monitor interaktywny. Najistotniejsze różnice.
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest metodami aktywizującymi, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników.