Edukacja włączająca w praktyce szkolnej
CEL SZKOLENIA:
- nabycie wiedzy nt. czym jest edukacja włączająca
- przybliżenie pojęć związanych z zasadą równych szans w edukacji włączającej.
- poznanie w praktyce priorytetu edukacji włączającej jakim jest samorozwój i samorealizacja dziecka.
- nabycie umiejętności stosowania zasady równości w edukacji włączającej.
- Czy polska szkoła jest gotowa na edukację włączającą – rozmowa kierowana.
EFEKTY SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli jego uczestnikom poznać podstawowe pojęcia związane z edukacją włączającą, pozna korzyści edukacji włączającej jak i możliwe trudności w realizacji. Uczestnicy szkolenia poznają elastyczne metody dydaktyczne oraz elastyczne metody oceniania. Zapoznają się także z szerokim wachlarzem dostosowania metod pracy do potrzeb i możliwości ucznia.
W PROGRAMIE SZKOLENIA:
- Analiza potrzeb szkoleniowych
- Pojęcie edukacji włączającej
- Korzyści płynące z edukacji włączającej
- Trudności podczas edukacji włączającej
- Elastyczne metody dydaktyczne oraz elastyczne metody oceniania.
METODY PRACY:
Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem prezentacji multimedialnej oraz dyskusji – dzielenie się doświadczeniami z pracy własnej uczestników oraz prowadzącej.