ALKOHOLIZM W RODZINIE DZIECKA – ROLA PLACÓWKI OŚWIATOWEJ

CEL SZKOLENIA:

  • Zapoznanie z istotą pojęcia kultury w socjologii, jej uwarunkowaniami i wpływem na utrwalenie struktury społecznej.
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania uwarunkowań kształtujących zjawiska kulturowe w grupach
    i zagrożeń patologii z nimi związanych.
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania konfliktów i barier na bazie różnic kulturowych i ich niwelacji.
  • Przybliżenie problemów migrantów wynikających z adaptacją w nowej kulturze, ze szczególnym uwzględnieniem rozpoznawania schematów adaptacyjnych migrantów*

* Szkolenie zostanie dostosowane do potrzeb zamawiającego (szczegółowe zagadnienia zostaną przygotowane po poznaniu potrzeb i oczekiwań uczestników szkolenia).

 

EFEKTY SZKOLENIA:

Udział w szkoleniu pozwoli jego Uczestnikom poznać podstawowe pojęcia związane ze zjawiskami kulturowymi w grupach społecznych, znaczeniem i zagrożeniami wynikającymi z różnic kulturowych. Jak również nauczyć się korzystania z praktycznych sposobów niwelacji różnic kulturowych i rozpoznawania sytuacji konfliktowych wynikających z problemów adaptacyjnych migrantów. Ponadto, Uczestnicy dowiedzą się, jak skutecznie monitorować grupy społeczne pod kontem konfliktów kulturowych.

 

W PROGRAMIE SZKOLENIA:

  • Podstawowe pojęcia związane z zagadnieniami kultury, różnic kulturowych, cech, funkcji i typów kultur.
  • Analiza różnic kulturowych w odniesieniu do wybranych regionów świata, barier kulturowych (zderzenie kulturowe, procesy dyfuzji i akulturacji, uwarunkowania i konsekwencje integracji kulturowej).
  • Analiza schematów adaptacyjnych migrantów i podłoża sytuacji konfliktowych.
  • Rozpoznawanie sytuacji konfliktowych na gruncie różnic kulturowych i osoby niwelacji różnic kulturowych.

 

METODY PRACY:

Szkolenie realizowane jest metodami aktywnymi, z użyciem case study, dyskusji moderowanej, burzy mózgów, wykładów przy aktywnym zaangażowaniu uczestników